16/5 onsdag

Hej alla små vänner. Nu är det långhelg! Jag sitter på tåget och har ca 1,5 h innan jag är framme i kalmar. Då hämtar mamma mig och sedan blir det subway. Hade planerat att ta halv sex tåget men hann med det tidigare vid halv fyra så hann ju inte äta något.. Men det är det värt! Idag har vi också hade nationella i engelska, hör- och läsförståelse och det var även redovisning i djurhållningen, men ja de har nog gått bra, förhoppningsvis. långhelgen är i alla fall välbehövlig just nu!

Mamma är bäst, subway, mmmmmmmhh <3

Vårruset igår gick toppen! Vilken känsla det var att stå där i folkmängden i början, hela 8400 personer deltog så ni kan ju tänka er!!  Jag och Sandra sprang ihop nästan hela vägen. Hennes kondition är bättre än min så närmare slutet kom jag lite på efterstjälken men kom ändå in i mål 1 min efter bara. När vi sprang upp för drottninggatan var det uppförsbacke och jag var nära på att ge upp och börja gå. Men då ropade sandra ”Kom igen nu Matilda!!” och helt plötsligt hör man en gubbe i publiken ropa; ”Ja kom igen nu Matilda!”. Då fick jag lite extra ork, haha! Men jag är stolt över mig själv, efter att inte ha tränat ordentligt på länge fixade jag ändå 5 km utan att stanna på 36-37 minuter.
När vi väl kommit i mål fick vi medalj, banan, dricka och lite annat smått och gått. När alla kom in i mål gick vi och hämtade picknick korgarna som man fick och satte oss och åt. Riktigt mysigt faktiskt och jag är väldigt glad att jag deltog!
Under loppets gång var det musik, underhållning och vätskekontroller, man kände sig nästan som en elitlöpare, haha! Men jag kan säga; träningsverk i lår och vader idag!!

Innan loppet, var så trött och otaggad som man kunde bli så försökte piggna till med en snickers, men när man väl kom fram till startbanan och såg allt och alla, säger bara WOW!!
Innan det var dags att springa iväg, taggade tjejer! (även om det inte ser ut som de;))Sandra och jag efter loppet, röda och fina. Kan ju säga att jag var en aning död.. 

Lite suddig bild, men glada tjejer som fixade vårruset, JA! Gänget och Peter (en kändis men jag vet inte vem han är eller vad han gör, haha)
Här ser ni hur vi sprang!Hejsan hoppsan, nu är det bara en timme kvar, att blogga från tåg går verkligen inte snabbt, men då har man ju i alla fall något att göra!

tisdag 15/5

Hejsan!
Sitter här i sängen och tar det lugnt, skolan börjar inte förrän halv ett. Var så skönt att få sova till halv elva och vakna av sig själv. Nu på morgonen har jag bara tagit det lugnt, städat och packat lite och ska snart äta frukost.
I morgon bär det av mot Öland, och nästa vecka är sista skolveckan. Tiden går för snabbt! Det kommer kännas jätte konstigt att inte träffa alla klasskompisar eller att bo kvar på boendet. Och ännu konstigare kommer det nog bli att komma tillbaka sen till höst, nya ettor och alla underbara treor försvinner. Fast det blir nog bra, jag menar, vi ettor som kom förra hösten gjorde ju skolan bara bättre 😉
Ikväll är det dags för Vårruset, ett lopp för tjejer där man springer, lunkar eller går 5km. Vi får se hur det gå, min kondition är ju inte på topp just nu. Men som tur är får alla medalj och lite sånt oavsett hur det går 😀

Bjuder på en otroligt söt bild på mig från Kolmården förra veckan
Slänger upp bilder från helgen sen, Iphoto vill inte riktigt som jag vill just nu..

life is good

Idag slutade vi 10.20, helt underbart! Biologin blev inställd pga att läraren vabbar (Vård Av Barn) och vi skulle inte ha någon djurspecialicering. Skönt att sluta 10.20 istället för 15.30 😀
Just nu håller jag på att fixa iordning mig. Vi ska snart in till stan och köpa lite gott till ikväll då det är slumberparty! (pyjamasparty ;)) Vi skulle egentligen haft klassmys men pga renget så bytte vi till en annan dag, inte så kul att grilla i regn 🙂
skriver om gårdagen sen!

onsdag 9/5

Hej hej!
behöver få skriva av mig lite! är just nu gaalet skoltrött och behöver sommarlov. Vi har så himla mycket att göra i skolan, prov, redovisningar, arbeten, inlämningar, you name it!
plus de nationella. och idag fick vi reda på att svenska 2 kommer bli sjukt jobbig och att man borde skippa den kursen (och svenska 3 med) om man inte klarade svenska 1. och jo jag klarar svenska 1 utan problem. men när man får 4 noveller man måste läsa innan kursen ens börjar för att man inte hinner med det under kursens gång, då känns det rätt hopplöst.. Men men, bara att kämpa på antar jag..

Lite positivt nu då!! Jag fick ett A på provet i Naturbruk och ett B på matteprovet som jag tyckte gick jättedåligt, inte illa pinkat! Och idag har jag varit jätte duktig och pluggat en massa. Nu på kvällen belönade vi oss med en stund i bastun.

Dagens problem.. hungrig, massa mat, men inget att äta..
(slutade med en skål pasta och ketchup, ops..)

familj på besök & dansuppvisning

Har precis kommit tillbaka efter en liten pluggstund hos Frida.
Är jätte trött efter dagen och känner att jag kommer sova gott i natt!

I går kom även mamma och nästan direkt tog vi bilen in till stan för shopping. Fick en bikini och ett par löparbyxor (äntligen kan jag komma igång!). Tack mamma ♥
Sedan åkte vi till pizza hut, mmmmmhhh!
Resterande kvällen tog vi det lugnt och spelade kort.
I morse gick jag upp runt nio och fixade de vanliga morgon rutinerna innan jag och mamma knallade bort till Stadium arena vid 10. Där provkörde vi dansen och sen gick mamma och jag tillbaka till rummet igen. Vid halv tre var jag på plats på stadium arena igen och inväntade min tur att dansa. Riktigt taggad var jag och nervöst blev det allt när man stod och väntade på sin tur! Mamma, Max, Malin och fyra av mina fina vänner satt i publiken och hejade på mig, och det gick toppen! Kanske tappade balansen lite osv men det är sånt som händer!
Det var tydligen 2500 människor där och kollade, tur jag fick reda på de efteråt, hehe 😉
Här ser ni ordningen, jag var med dans nr 8, Feminine vibe, och på avslutningsdansen, nr 33. Malin och max hälsar också (som ni ser i hörnet, haha)Mina söta vänner hade köpt godis till mig, mina tre favoritsorter; sockerbitar, tuttifrutti ringar och socker jordgubbar. tack tjejer (och vovvar ;)), ni är bäst! ♥ 
Slänger upp bilder och en film från dansen när mamma och Malin skickat det till mig!
Nu ska jag sova och tagga inför i morgon, dags för Kolmården med klassen!! Godnatt 😀