Utfodrat reptilerna

Efter dagens prov (vill inte riktigt säga hur det gick utan får se det när resultaten kommer tillbaka sen) fick vi äntligen ha lite praktisk!
Vi blev indelade i grupper och min skulle sköta utfodring av ormarna. i det terrariet min halva av ”orm gruppen” tog var det sju så kungsbo;or som vi lade i boxar och sedan matade.
De andra kollade skink och skäggagam efter kvalster och badade dem, utfodrade de andra reptilerna, fixade hos foderdjuren (syrsor och zophobas) och gjorde i ordning bananflugeodlingar.
Mer praktiskt tack!!

Liten anolisunge

20121004-002657.jpg

Nya ormen; grön trädpyton

20121004-002821.jpg

Ormarna under utfodring

20121004-002946.jpg

20121004-002957.jpg

20121004-003006.jpg

20121004-003041.jpg

20121004-003054.jpg

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.