Är nog än av de lyckligare människorna på jorden just nu! FÖR IGÅR 7 AUGUSTI 2013 TOG JAG MITT KÖRKOOOORT!!! åh lyckaaaaaaaaaaa!!!!!
Gick runt inne i stan och grät av glädje medan jag ringde till alla och berättade. Man kan ju undra vad folk tänkte, hahhaha.
Mamma och pappa hämtade mig (vilket mer va att dem kom med bilen och jag körde hem). Men innan de fick jag äntligen knäcka den där j***a övningskörskylten! 😀

Så fort jag kom hem så tog jag bilen för att hämta Emmy inne i Kalmar (Första turen själv i biiilen!) men stannade förbi nere på jobbet där Malin, Hannah och Max var. Söta Max bjöd mig på glass som grattis till körkortet 😀

Och att få köra bil själv, så. himla. UNDERBART!
efter att ha kört på körskola där de säger vart man ska köra så blir man mer ” ska ingen säga vart jag ska?” ”får jag köra vart jag vill?”. Men trots att de va första gången själv i bilen så kändes det som att jag gjort det miljontals gånger, fast ändå inte. Hahaha, kan väl säga att känslan inte går att beskriva, men passande är F-R-I-H-E-T! Jag får köra var jag vill, när jag vill, och ”hur” jag vill! Däremot är det ju lite tråkigt att åka helt, helt själv 😉
Efter att ha hämtat Emmy inne i stan och kommit över bron körde vi till Torslunda och sa hej till Johan, sen körde vi mot Borgholm för att äta något. Enligt Emmy låg det nån pizzeria längs vägen men vi hamnade tillslut i Borgholm ändå, med ett stopp vid borgholms slottsruin. Sedan körde vi till Rälla och hälsade på Julia på jobbet och sedan mötte vi upp Johan igen i stora rör för att se hans nya hus!
Med Johan med oss körde vi hem till Färjestaden där jag skjutsade ner Mamma, pappa, ulle och anders till hamnen. och sen körde jag lite till när vi åkte och handlade och sedan när vi körde tillbaka Johan till stora rör. Har man fått körkort så ska man ju använda det 😀
Jag kan fortfarande inte riktigt förstå att jag, lilla jag(!) får köra själv! Det är som att man blir vuxen på några minuter. Från det att du sitter och kör med personen från trafikverket tills dess att hen säger ”Ditt förarprov blir godkänt”. Vips så får man en vuxenstämpel i pannan!
och slutligen, som ett avslut på detta långa inlägg.
JAG HAR KÖRKORT!!!!!!
