Hahhaha ja vad ska man säga.
Dagen jag har väntat på i mer än 11 månader är här. Och här sitter jag på tåget som ett frågetecken. Allt känns fortfarande så overkligt. Känns mer som att jag är på väg till syrran i Göteborg än till Afrika. Alltså är jag verkligen på väg till Afrika? Gaaaaaaaaaah. Helt galet.
Har faktiskt knappt varit nervös, förrän jag satte mig i bilen och tänkte ”sista gången jag ser Öland på typ 2 månader”. Och ja, jag kan villigt erkänna att jag började gråta när jag sade hejdå till mamma och pappa… Även att det inte är för så lång tid, har ju trots allt varit hemifrån så länge innan. Men allt blir så annorlunda nu. Jag är på väg ut i stora världen för första gången själv, helt själv! Jag har ingen aning om vad som väntar mig där nere i Afrika.
MEN ÅH SÅ JÄVLA GRYMT DET KOMMER BLI!!!! (förlåt att jag svär men som Camilla Calmius faktiskt sa i lördags, det blir mer kraft när man slänger dit en svordom 😉 )
Äntligen är det dags. Äntligen får jag göra det stora äventyret jag drömt om så länge. ÄNTLIGEN! Nya länder, nya kulturer, nya människor och framförallt, jag kommer få jobba med djur. Jag kommer få jobba med det jag studerat om i 3 år. Jag kommer äntligen få hjälpa till på riktigt och verkligen göra någon nytta!! Sen att det är länder med en härlig värme, det är ju bara en fet bonus!
12.33 är jag framme på Kastrup Flygplats och sedan går första flyget mot Heathrow 16.35. Kommer bli många långa timmar innan jag imorgon runt tvåtiden landar i Windhoek, Namibia, men shit vad grymt det ska bli!
Ha det bäst här i Sverige. Kommer sakna er till tusen.
Och jag ska försöka blogga så mycket som möjligt, jag lovar. Men just nu har jag ju ingen koll på hur det ser ut med tillgång till internet eller ens mobiltäckning. Sånt som märks!
Nu ska jag väl försöka pilla i mig min frukost, hahaha…

(Är det okej med selfies om ingen annan kan ta bild på en? Haha)


Vi ser fram emot måååååååååååååååååååååånga selfies! Hihi!