Wings For Life blev en otroligt rolig, spännande och prövande dag.
Ja herregud vilken dag det blev. Bilen hann ifatt mig innan jag kommit av bron, men jag är fruktansvärt nöjd ändå, speciellt eftersom jag tog mig över efteråt!
Dagens lopp var verkligen inte efter mina förutsättningar, 24 grader varmt, strålande solsken, ingen skugga och självklart knappt någon vind, med andra ord blev det väldigt tufft för mig som inte är van vid att springa i så varmt väder. En vätskekontroll efter 3 km och sedan var det 7 km till nästa.
Att ha en jagande mållinje var väldigt roligt faktiskt. Plötsligt hör jag någon ropa ”bilen kommer!!”, vänder mig om och ser den en bit bakom. Självklart ökar jag tempot ordentligt och tänker att nu ska jag springa allt jag orkar sista biten. Men bilen kom ju inte ikapp jätte fort och i slutet längtade jag efter att bilen skulle komma ikapp mig så jag kunde få sluta springa haha. Därefter gick/joggade jag sista biten av bron och blev på vägen intervjuad haha. Precis efter bron mötte mamma, pappa, Johan och Max mig!
7,78km tog bilen mig på. En siffra jag faktiskt är väldigt nöjd med även om mitt mål var att ta mig över bron innan. En molnigare/svalare dag och jag tror jag hade fixat det! Jag ger inte upp, nästa år så ska jag fixa det!
Ölandsbron var fylld med kö så jag och Johan höll hos på Öland. Blev en stor burgare på Hasses med glass till efterrätt och så avslutade vi med Amazing race i soffan! Kollade på webcams för att se när kön lugnat sig och vi vågade vid ca åtta försöka ta oss över. Självklart händer en olycka med 3 iblandade personbilar precis då och det blir totalstopp på bron åt alla håll. Det som i vanliga fall tar 15 min tog istället mer än en timme. Men jämför man med hur det varit tidigare under dagen klarade vi oss lindrigt haha! Och vi fick en vacker utsikt på solnedgången.
Rätt häftigt ändå – jag har sprungit från Kalmar till Öland.









Man mår som man förtjänar – träningsvärk som heter duga i hela benen och höfterna. Att gå i trappor eller ens sätta mig på toaletten är en stor bedrift haha! Okej, att bara gå normalt är ganska jobbigt hahaha…

Grymt jobbat! Du är en riktig kämpe! ❤️