Vi var upp någorlunda tidigt och åkte med tunnelbanan in till stan igen. Vi shoppade så mycket vi hann och när klockan närmade sig 13 åkte vi tillbaka för att parkera om bilen. Bredvid hotellet fanns ett mall så vi gick det och åt lunch och gjorde sedan slut på de sista tjeckiska pengarna. Det är konstigt att verkligen behöva göra slut på pengar, men vi lyckades ganska bra haha!
Med en väääldigt fullpackad bil rullade vi nu vidare mot vårt sista stopp på resan – Berlin. 4 timmars körning och självklart hamnade vi i en ordentlig kö mitt på autobahn som gjorde att det tog längre tid. När kön äntligen släppte kunde vi köra på i autobahn hastighet (mamma vill nog inte veta i vilken hastighet jag körde haha 😉 )
Utan andra missöden kom vi fram till hotellet i Berlin, som låg bara 300m från djurparken. Vi tog en vända till en mataffär och satt sedan i lobbyn med lite wifi. Passade på att prata lite i telefon med familjen och sedan var det sängdags.
