3 februari
Vi tog bilen och körde inåt mitten på ön. Det var väldigt smala och krokiga vägar upp i bergen, svettigt men riktigt häftigt! Ibland såg man inte ens runt kurvan om det kom en bil för det var så snäva svängar.
Här är ett litet exempel på hur vägarna såg ut (och det var så i princip hela tiden eftersom vi körde upp och ner i bergen)

Vårt första stopp blev en viewpoint med så fin utsikt!


Vi gjorde småstopp längs vägarna och hittade det här fantastiska stoppet. Någon som är sugen på att besöka kamel parken och kanske samtidigt köra sönder bilen och få däcken snodda?


Nästan i mitten på ön så kan man hikea till Roque Nublo, vilket är 1,5km från där man parkerar och 1813 m ö.h. Först sa vi att vi bara skulle gå runt ”kurvan” för att kanske se det bättre, sen fortsatte vi gå och det slutade med att vi tillslut gick hela biten ändå! Men kallt var det. Vid parkeringen var det 16 grader och vi hade ju gått ännu högre upp och det blåste och duggade lite då och då. Vi var verkligen inte rätt klädda för det haha. Tillslut sa vi bara ”nu måste vi ju dit och nudda dem”.





Vi avslutade vår roadtrip i Mogán, en supermysig liten stad vid vattnet, där vi åt middag på en restaurang med utsikt över hamnen



På kvällen firade vi mig och Hedda, som fyller år 2 dagars innan mig. Vi gick all-in med tårta, ljus, ballonger och matchande outfits. Sen gick vi ut på en drag-bar och drack drinkar!



