bästa veckan / max

Sitter vid Max dator och bloggar medan mamma segar. Vi ska bege oss in till stan och fixa lite. Igår var också inne i stan och jag blev en jacka och tre par skor rikare! Köpte även lite stickers till min 100 bok som jag äntligen tagit tag i att fixa!

Vi har varit hos mormor och morfar och fikat och spelat fia. Duktig som jag är kom jag sist. haha.
Nu ska vi åka, hejdå!

Hittade lite fina bilder från max webb! 

kyla, blåst och regn

Det tycker jag är en rätt så bra ord för hösten. Syrran är i Turkiet med sin kille och gottar sig i värmen, lite orättvist tycker jag! Jag hann i alla fall träffa henne i fredags och lördags innan hon åkte.

Under lovet hittills har jag träffat mina vänner, varit på halloweenfest i Torsås, sovit hos Mira, kollat in Berga branden, bowlat och massa mer.

I lördags var jag och Jenny ute på en mysig höstrunda med hundarna. Solen sken och det var en så himla fin höst dag! Fotonörd som jag är blev det över 130 bilder och massa på Jennys mobil.
Öland är hur fint som helst på sommaren, men även hösten kan vara underbar när solen strålar och vinden håller sig lugn!

På kvällen sedan blev det grillat till mat, för sista gången i år (jag är bäst och lyckades övertala familjen, tihi!)


Jag o gänget mot halloweenfesten i söndags! Bilder från branden i Berga centrumBerga Centrum var ett ställe med mat affärer, konditorier, frisör, pizzerior m.m. Ungdomar tände eld i en container som spred sig över centrumet och stora delar total förstördes. Det går se här en video från TV4 -> Här <- och en artikel -> Här <-

Igår spelade vi som sagt bowling och alla var så duktiga så vi vann varsin omgång!
Max imponerade med massa strikes! Efter bowlingen åt vi mat på Ming Palace med kusin Rasmus och föräldrar!

Nu ska jag ut och övningsköra för att sedan åka in till stan och kolla jacka! Caio ♥

far o mor, jag är hemma!

Tåget rullade in till stationen i Kalmar 3 minuter tidigare än bestämt i fredags! Mamma plockade upp mig, vi köpte subway och sen färd hemåt! Trots att jag bara gått en halv dag i skolan (om en dag med en lektion på en timme och teater räknas som skoldag..) och suttit och åkt tåg vara jag helt slut! Innan maten vilade Mamma, Pappa och jag i deras säng och efter ett tag somnade jag.

Efter macaroni and cheese till mat fixade jag i ordning mig för att möta mina vänner och dra iväg på fest! Jätte härligt var det att träffa alla kompisarna igen, trots att det bara gått två veckor. Vid ett var Jenny och jag hemma och kröp ner i hennes säng för att sova!

Bildbomb!

Nu kommer äntligen bilderna på mina söta små hundar!

Det var en jätte mysig runda och trots att det var oktober och liiite kyla så kunde jag gå utan jacka utan att frysa, ett tag tyckte jag nästan de var för varmt!

Trött Matilda..

Ligger i sängen och kollar på ”The wedding crashers” som går på fyran. Väldigt skönt att ligga i sängen och bara slappna av efter en jobbig resa.

Jag tog tåget 14.34 och vi fick redan i Blomstermåla vänta i 30 min. Upptäckte senare att Bea satt på samma tåg så vi stod ute och pratade under tiden. Tyvärr skulle hon hoppa redan i Högsby. Problemen fortsatte och i Berga var vi tvungna att byta till buss pga banarbete. I Hultsfred blev det byte till tåg igen och sedan rullade resan på. Det jobbigaste med hela resan var min tunga resväska som datorväskan satt på och även min skohylla. Har ont i högerhanden efter att ha släpat den heeeela vägen.
bild från tåget

i fredags var jag på stan med syrran, och även lite med mamma. jag fick 4 par byxor, vilket behövdes! Någon jacka hittade jag däremot inte. Men på H&M hittade jag en fin skjorta och jag köpte även en present till Julia! På kvällen sen träffade jag mina kära vänner.

I lördags hängde jag med mamma in till stan och lämnade max på gymnastiken. Vi åkte sedan till giraffen (köpcenter i kalmar) och köpte present till Ted. Fick även en jätte gullig sked från TGR
 Jag fick också övningsköra från Möllstorp och hem. Första gången jag körde i rondeller, men det gick toppen!
På kvällen åkte vi hem till Calmius och åt och jag drog sedan hem och träffade mina vänner igen. Det blev en sen natt och Julia och jag gick och lade oss vid 3 då de sista gick.

Idag har jag inte hunnit göra så mycket. Farmor och Börje kom förbi en sväng och vi fikade lite.

Skohyllan planerar jag att fixa imorgon, behöver även åka och handla, kylskåpet är nästan tomt! Jag orkar dessvärre inte lägga upp bilderna från min mysrunda med hundarna från i torsdags utan det kanske jag gör imorgon.

Hos Mira i ”nybban”

Gårdagen var toppen och rundan med hundarna var jätte mysig. Vi gick i minst en och en halv timme, och jag hade hunden Jappe.

(De andra bilderna kom tydligen med i bildspelet men jag orkade inte ändra)

Vi slutade skolan 14.10 sen tog matilda och jag spårvagnen för att sedan ta tåg från resecentrum. Vid halv åtta var jag framme i Kalmar och pappa plockade upp mig med limousinen. Efter mat på Hasses åkte vi hem. Jätte skönt och komma hem och bara vara med familjen och hundarna!
När jag skulle sova fick jag sällskap av både Diesel och Kompis i sängen. Först låg Kompis vid mig och Diesel vid fötterna. När jag slutade klappa kompis började han slicka på mig som ”kom igen, klappa då!”. När Kompis hoppade ner kom Diesel och lade sig vid mig och jag somnade med honom i mina armar <3

Tågfärdkost!
 Dagen idag har varit lugn och jag har mest tagit det lungt. Var duktig och städade i köket och gick sedan ut med mina älskade hundar. En promenad till fotbollsplanen där jag släppte dom och de sprang lyckligt runt överallt. Bilder lägger jag upp när jag är hemma igen!

Väl hemma igen åkte Malin och jag ner till Köpstan och jag hämtade min lön. Jag hittade även en billig roush som jag köpte!
Det blev sedan att åka in med Malin och bror för att kolla på hans gymnastik träning!
 Max är den som står på händer! Plutten är så duktig <3Jag är sjukt avundsjuk på Max som går på gymnastik, jag vill med börja!

Nu är jag hos Mira i Nybro och vi ska se på film. Chips och dipp är inhandlat och även masssssssa kakor!

Sist måste jag berätta om Miras och min skräckupplevelse i hissen. Vi gick in och tryckte på knappen och hissen började åkta. Redan mellan första och andra våningen så stannade den och vi ringde Henke som sa att vi skulle ringa på ”hjälp”. Precis när vi skulle ringa började hissen åka neråt (konstigt eftersom vi skulle upp..) och den stannade i källaren! Efter paniktryckning på hissknappen rörde den sig uppåt och vi såg hur de tändes i källaren….

Zingo 12 år

Idag skulle vår underbara schäfer egentligen ha fyllt hela 12 år.

I början av januari 2009 var vi tvungna att avliva honom då han höftproblem kom ikapp. Sista kvällen hemma låg han bara på en puff, han kunde inte ens gå pga att han hade så ont och jag satt vid honom och vi åt ostbågar (hans favoriter). Jag minns hur hemskt det var på morgonen när man skulle säga hejdå innan skolan och man visste att det var sista gången man skulle få se honom.

Zingo är den hund jag har växt upp med, redan när vi bodde inne i Kalmar hade vi honom och jag endast var 4 år när vi  skaffade Zingo. Jag minns första dagen som om det vore igår, Zingo lade sig i sin nya hundbädd och somnade i Malins knä.
Zingo var den vän man lekte med som liten, den som fanns där och alltid var kelig, busig och helt underbar. Så fort han såg en pinne tog han upp den och ville att man skulle kasta. Jag saknar Zingo så himla mycket och önskar att han fanns här.

Zingo är, och kommer alltid att vara, familjens egen ängel!

Med hög klass till Norrköping

På söndag vaknade jag upp och började packa ihop allt jag skulle ha med mig tillbaka till Norrköping. Vi 12 kom Mormor och Morfar och vi fikade. Får tacka så jätte mycket för kola kakorna!!
Det blev en rätt så lugn dag och jag satt vid datan, bloggade, spelade lite, men var även duktig och gjorde klart diskussionen på min labb rapport om Antibiotika.
Pappas och min plan var att komma iväg vid 17, men det blev istället 17.40.

Med lyx körde vi mot Norrköping! ( www.eastcoastlimo.se )

Oturligt nog kom vi bara fram till Ölandsbron innan det blev kö. Att köra över bron brukar i vanliga fall endast ta 5-10 min, denna gången tog det 30…
 Alla turister skulle ju hem efter Ölands skördefest, tyvärr hamnade vi mitt i det bara..

Vid ca sju var vi i Mönsterås och tog en snabbfika hos Farmor och Börje, lika trevligt som alltid! Och tack för vindruvorna och kakorna, det blev bra färdkost!
Vid tio var vi framme i Norrköping, tog varsin macka i köket och gick sedan och lade oss!

Underbar lördag!

Vaknade på morgonen och tog upp datorn i knät för att blogga lite. Efter frukost och fix tog mamma och jag bilen in till Kalmar för att shoppa lite på Ikea. Vid kundvagnarna mötte jag min granne och gamla klasskompis Linda som jag inte sett sedan sommarlovet. Riktigt roligt att träffa henne igen!

På Ikea hittade vi lådor till hyllan, galjar, skohylla och lite mer. Vid två hade jag klipptid på Frank (eller putsning) då jag tunnade ut håret. Jag gick sedan och mötte Mira, Hampus och Neo för att ta en fika på Kullzenska. Min fika blev en god drottningpaj med vaniljglass. Vid fyra gick deras buss och jag följde med dom dit för att sedan gå till biblioteket där Malin hämtade mig och vi åkte till Subway (verkligen efterlängtad mat då Subway inte finns i Norrköping!)

Vi åkte sedan hem, duschade och min saknade bästa vän Julia kom. Vid halv åtta satte vi oss i bilen för att köra mot Norrliden. Vi hade otur och hamnade i kö, över hela Ölandsbron var det kö och det tog en hel timme för att bara komma till Norrliden (som egentligen ska ta ca en kvart, 20 min). Efter en mycket rolig kväll åkte vi hem till Öland igen och hoppade i säng!

Jag tänkte att jag skulle testa något nytt med mina bilder och slänger därför in ett bildspel denna gång.
På bild 1 kan man se gamla vattentornet och en bro över kanalen,bild 2 är bara min skugga, bild 3 är när min syster och jag var på subway och bild 4 är en halvsuddig bild på bästaste Julia och mig!

Ölands skördefest!

Ölands skördefest är ett måste varje år! I år tog vi bilen till Eriksöre och gick en runda. På gatan genom byn kunde man som vanligt hitta små stånd, konst, pumpor stylade till olika saker, olika sorters mat som kroppkakor, langos och våfflor, folk som visade upp vad de kunde och massa massa mer!
Vi köper alltid pumpor och brända mandlar på skördefesten och likadant blev det i år. Fast denna gången fick jag en egen söt liten orange pumpa och 6 st små i olika former och färger att ta med mig upp till Norrköping.
Det är så mysig att gå hand i hand med bror och bara umgås med familjen!

Först har jag lite bilder från vägen hem från Norrköping, då vi kommit till Ölandsbron och Öland

Här är en suddig bild på Kalmar från högbrodelen
På Öland sidan (bron syns svagt bakom havet)

Här kommer en massa bilder från skördefesten på Eriksöre bygata!
Vacker konst!Snygga pumpor!
Kille som såga ut figurer ur stockar, man kan även se två jordgubbar som han gjorttvå killar som smedjade olika föremålVärldens bästa och sötaste bror vid en liten motorcykel!

När vi kom hem på kvällen var jag riktigt trött, så trött att jag nästan somnade stående! En dag med jobb på kolmården och bilresa hem tar verkligen på krafterna.