Lördag

Gick upp ganska tidigt idag för att åka till Ryd och fira Johans mamma. Blev en supermysig brunch som avslutades med tårta!

I torsdags var jag och Malin på premiären av ”rakt i fickan” Inte nog med att vi hade bra platser, så hade vi även ”Kapten Filling” på samma rad och komikern Annika precis framför oss! En rolig teater och trevlig kväll!

Har fått lite fler midsommarbilder från Johans föräldrar idag!

DSC_0061 DSC_0065 DSC_0066 DSC_0085 DSC_0087 DSC_0092 DSC_0094

Midsommar med tyska vänner

I torsdags åkte jag med pappa och hummerlimousinen för att plocka upp mina tyska vänner från flygplatsen!

Har haft en helt otroligt bra helg. Åkte på torsdagen runt Öland på lite roadtrip. Fredagen spenderade vi hela dagen med midsommarfirande i Ryd med Johans föräldrar för att på kvällen åka över till Kalmar för att grilla, spela kubb och festa. Lördag morgon gick vi upp tidigt och tog tåget till Astrid Lindgrens värld där vi spenderade hela dagen. När vi kom hem blev det kinamat från Ming och passade på att äntligen på ta det lite lugnt. Idag fick vi sovmorgon och tog en vända kring Kalmar slott och city. Har även tagit årets första dopp i havet!

Var riktigt tråkigt att lämna av dem vid flygplatsen för nu dröjer det nog länge innan vi ses igen, men en riktigt bra helg har vi haft och ett otroligt soligt och varmt väder! Kalmar och Öland har verkligen visat sig från sin bästa sida de här dagarna.

13555969_10154356076054479_20166239_o P1110922 P1110925

DCIM100GOPROGOPR1256.

13517864_10154356075999479_1529495748_o IMG_1228 IMG_1230 IMG_1231 P1110944 13509510_10154356075704479_826447577_o P1110963 P1110964

DCIM100GOPROGOPR1259.

IMG_1235 IMG_1239 IMG_1241 P1070910

DCIM100GOPROGOPR1264.

P1070911 P1070928 P1070930 P1110978 IMG_1243 IMG_1247 P1110980 IMG_1249 P1070933 P1100894 IMG_1244 P1070940 P1120014

DCIM100GOPROGOPR1267.

IMG_1254 13549154_10154356076314479_1112431981_o  P1120028

P1120031 P1070963 P1070970 P1120054 P1070985

DCIM100GOPROGOPR1289.

13555713_10154356076339479_1828128113_o

DCIM100GOPROGOPR1295.

13509795_10154356078759479_599615220_o 13517778_10154356078834479_16847545_o P1120083 P1120086 P1120106 P1120116 P107099413523665_10154356079964479_611337941_o P1100909P1120124    13549183_10154356080234479_1731320357_o 13493343_10154356080264479_816292676_o 13555709_10154356080279479_577210216_o

Min student

Idag – 13 juni – är det exakt två år sedan jag tog studenten, sade hejdå till min klass och lämnade Norrköping.

Tiden går så himla fort och jag saknar min gymnasietid så himla mycket. Saknar min klass, saknar alla lärare, saknar min skola och saknar att lära mig massa om djur. Saknar att bo på elevhemmet, saknar att bo så tätt inpå varandra och jag saknar att alltid hitta på en massa.

Självklart var skoltiden och att bo på elevhem stundvis väldigt tufft och frustrerande. Men när jag ser tillbaka på den tiden ser jag bara alla glada minnen och hur fantastiskt roligt vi hade. Att flytta till Norrköping och börja gymnasiet är ett av de bästa valen jag gjort i hela mitt liv. Jag har lärt mig så himla mycket, jag har växt som person och jag har träffat så härliga likasinnade människor.

H11C i mitt hjärta – för alltid.

img_1107 10456814_10204285196316585_5879630402649103832_n dsc04103 (1) dsc04119 familjen dsc04140 dsc04181 10390077_10204271594899307_8775929148272453413_n img_1224 img_1225

Elis student

I torsdags satte jag mig på tåget mot Linköping. Där plockade Emma upp mig, och vi hämtade sedan Linda och begav oss till vårt gamla elevhem. Det blev en lugn kväll där vi fick träffa våra gamla elevhemstanter och umgås lite med Eli innan hans stora dag.

På fredagen tog vi det lugnt, gjorde i ordning oss och hade vår egen champagne frukost med melon och jordgubbar. Sandra mötte även upp oss och vi åkte sedan till skolan för att se vår lilla etta ta studenten. Är så otroligt stolt över honom! Efter att vi sett Eli åka iväg med flaket gick vi tillbaka till skolan där vi hann träffa några av våra gamla lärare.

Efter lunch på stan och en vända till Linda åkte vi till Nyköping för studentmottagning. Mat, tårta, ösregn, dubbel regnbåge och massa presenter senare så gick vi ut på en nattklubb i Nyköping för att sedan få skjuts tillbaka till Norrköping av Elis fantastiskt snälla mamma!

Efter att ha sagt hejdå till Eli så tog vi bilen till Motala för att på kvällen ha fest hemma hos Emma. Söndag tog jag ett lite tidigare tåg hem och var lagom trött när jag kom hem.

Har haft en helt fantastisk helg!

Stort grattis till din student Eli, du är så himla duktig och jag är så himla stolt över dig!

IMG_0957

IMG_0982 IMG_1011 IMG_1020 13405606_10154064666747631_1006277957_o 

IMG_1054 IMG_1063 IMG_1075 IMG_1081 IMG_1084 IMG_1114 IMG_1119 IMG_1120 IMG_1136 IMG_1141 IMG_1214 IMG_1223

Nationaldagen

Johan jobbade hela dagen och jag var ledig, så passade på att åka över till Öland och umgås med familjen. 

Låg en ganska lång stund i solen och lyckades på något vis bränna tårna haha. 

Hann möta Malin i dörren, som kom hem från Göteborg, innan jag åkte över till Kalmar för att spela squash med Julia! 

Långhelg

Ledig lördag, söndag och måndag – välbehövligt!

Senaste dagarna har det varit strålande sol och utomlandsvärme! Synd att man har jobbat… Men hoppas på lika fint imorgon! Började vid 10 idag så satt ute på balkongen och åt frukost i solen!

Helt plöstligt var det även juni och nu är det ganska fullt upp framöver! Nästa helg åker jag till Norrköping för Elis student, veckan efter det jobbar jag helg och veckan efter det är det midsommar och mina tyska vänner kommer!

Bara 41 dagar kvar så har jag semester i en hel månad – min första betalda semester!

Max och jag en sommar för 4 år sedan!
Max och jag en sommar för 4 år sedan!

Johans födelsedag 

Jobbhelg för min del och det känns inte som lördag idag, mer som en vanlig vardag. 

Veckan har rullat på som vanligt förutom att Johan fyllde 22 i onsdags. Han orkade vakna med mig vid halv sex så blev lite snabbfirande innan jag åkte till jobbet. Efter jobbet åkte vi till Ryd för att fira honom och hans tvilling med deras familj. God mat och tårta! På väg hem svängde vi förbi mamma o pappa där diesel gladeligen hjälpte till att öppna Johans paket! 

10km

Fick lite spontant för mig att ut och springa igår. Ingen riktigt plan på hur långt utan tog min vanliga runda ner mot ölandsbron. 1000 knott senare så hade jag nästan kommit tillbaka hem, men fick för mig att jag åtminstone skulle springa så långt som jag sprang på wings for life, och när jag närmade mig dem kilometrarna så bestämde jag mig för en mil, och jag lyckades! På bättre tid än på wings for life OCH inte alls lika mycket träningsverk som jag fick då!

Första gången jag sprungit en mil så jag är jätte nöjd! 

Wings For Life

Wings For Life blev en otroligt rolig, spännande och prövande dag.

Ja herregud vilken dag det blev. Bilen hann ifatt mig innan jag kommit av bron, men jag är fruktansvärt nöjd ändå, speciellt eftersom jag tog mig över efteråt!

Dagens lopp var verkligen inte efter mina förutsättningar, 24 grader varmt, strålande solsken, ingen skugga och självklart knappt någon vind, med andra ord blev det väldigt tufft för mig som inte är van vid att springa i så varmt väder. En vätskekontroll efter 3 km och sedan var det 7 km till nästa.

Att ha en jagande mållinje var väldigt roligt faktiskt. Plötsligt hör jag någon ropa ”bilen kommer!!”, vänder mig om och ser den en bit bakom. Självklart ökar jag tempot ordentligt och tänker att nu ska jag springa allt jag orkar sista biten. Men bilen kom ju inte ikapp jätte fort och i slutet längtade jag efter att bilen skulle komma ikapp mig så jag kunde få sluta springa haha. Därefter gick/joggade jag sista biten av bron och blev på vägen intervjuad haha. Precis efter bron mötte mamma, pappa, Johan och Max mig!

7,78km tog bilen mig på. En siffra jag faktiskt är väldigt nöjd med även om mitt mål var att ta mig över bron innan. En molnigare/svalare dag och jag tror jag hade fixat det! Jag ger inte upp, nästa år så ska jag fixa det!

Ölandsbron var fylld med kö så jag och Johan höll hos på Öland. Blev en stor burgare på Hasses med glass till efterrätt och så avslutade vi med Amazing race i soffan! Kollade på webcams för att se när kön lugnat sig och vi vågade vid ca åtta försöka ta oss över. Självklart händer en olycka med 3 iblandade personbilar precis då och det blir totalstopp på bron åt alla håll. Det som i vanliga fall tar 15 min tog istället mer än en timme. Men jämför man med hur det varit tidigare under dagen klarade vi oss lindrigt haha! Och vi fick en vacker utsikt på solnedgången.

Rätt häftigt ändå – jag har sprungit från Kalmar till Öland.

IMG_0824 IMG_0835

IMG_0843
Jag sprang i ”Team spring med Puma” med Mårten Nylen som ledare!

IMG_0850 IMG_0852 IMG_0867

13184719_10209370697294565_1525238409_o

13211182_10154230804704479_152816825_o
Snart uppe på toppen av högbrodelen!
IMG_0911
Mamma, Pappa, Johan och Max körde förbi mig på väg ner!
IMG_0937
Fanns inga muggar kvar så jag fick 2 liter cola för mig själv! Klagar inte 😉

IMG_0941 IMG_0947 IMG_0951

13184742_10154230804354479_78193390_o

Man mår som man förtjänar – träningsvärk som heter duga i hela benen och höfterna. Att gå i trappor eller ens sätta mig på toaletten är en stor bedrift haha! Okej, att bara gå normalt är ganska jobbigt hahaha…

Kristi himmelfärd

Så himla fint väder, klarblå himmel och så varmt!

Jag och Johan sov på Öland hos lillebror, så jag spenderade första timmarna på altanen och solade medan grabbarna spelade.

Diesel fick sedan följa med oss hem så vi tog en mysig promenad! Resten av kvällen blir lugn, har planerat lite inför resan i höst, är så taggad!

En arbetsdag kvar och sedan är det helg!

13115810_10154220626489479_1972667010_n
Johan och Diesel räddar en fjäril ur lekstugan (den på bilden under)

IMG_0676

IMG_0714

IMG_0716

13115504_10154220626494479_2053616199_n