Gick upp ganska tidigt idag för att åka till Ryd och fira Johans mamma. Blev en supermysig brunch som avslutades med tårta!
I torsdags var jag och Malin på premiären av ”rakt i fickan” Inte nog med att vi hade bra platser, så hade vi även ”Kapten Filling” på samma rad och komikern Annika precis framför oss! En rolig teater och trevlig kväll!
Har fått lite fler midsommarbilder från Johans föräldrar idag!
I torsdags åkte jag med pappa och hummerlimousinen för att plocka upp mina tyska vänner från flygplatsen!
Har haft en helt otroligt bra helg. Åkte på torsdagen runt Öland på lite roadtrip. Fredagen spenderade vi hela dagen med midsommarfirande i Ryd med Johans föräldrar för att på kvällen åka över till Kalmar för att grilla, spela kubb och festa. Lördag morgon gick vi upp tidigt och tog tåget till Astrid Lindgrens värld där vi spenderade hela dagen. När vi kom hem blev det kinamat från Ming och passade på att äntligen på ta det lite lugnt. Idag fick vi sovmorgon och tog en vända kring Kalmar slott och city. Har även tagit årets första dopp i havet!
Var riktigt tråkigt att lämna av dem vid flygplatsen för nu dröjer det nog länge innan vi ses igen, men en riktigt bra helg har vi haft och ett otroligt soligt och varmt väder! Kalmar och Öland har verkligen visat sig från sin bästa sida de här dagarna.
Idag – 13 juni – är det exakt två år sedan jag tog studenten, sade hejdå till min klass och lämnade Norrköping.
Tiden går så himla fort och jag saknar min gymnasietid så himla mycket. Saknar min klass, saknar alla lärare, saknar min skola och saknar att lära mig massa om djur. Saknar att bo på elevhemmet, saknar att bo så tätt inpå varandra och jag saknar att alltid hitta på en massa.
Självklart var skoltiden och att bo på elevhem stundvis väldigt tufft och frustrerande. Men när jag ser tillbaka på den tiden ser jag bara alla glada minnen och hur fantastiskt roligt vi hade. Att flytta till Norrköping och börja gymnasiet är ett av de bästa valen jag gjort i hela mitt liv. Jag har lärt mig så himla mycket, jag har växt som person och jag har träffat så härliga likasinnade människor.
I torsdags satte jag mig på tåget mot Linköping. Där plockade Emma upp mig, och vi hämtade sedan Linda och begav oss till vårt gamla elevhem. Det blev en lugn kväll där vi fick träffa våra gamla elevhemstanter och umgås lite med Eli innan hans stora dag.
På fredagen tog vi det lugnt, gjorde i ordning oss och hade vår egen champagne frukost med melon och jordgubbar. Sandra mötte även upp oss och vi åkte sedan till skolan för att se vår lilla etta ta studenten. Är så otroligt stolt över honom! Efter att vi sett Eli åka iväg med flaket gick vi tillbaka till skolan där vi hann träffa några av våra gamla lärare.
Efter lunch på stan och en vända till Linda åkte vi till Nyköping för studentmottagning. Mat, tårta, ösregn, dubbel regnbåge och massa presenter senare så gick vi ut på en nattklubb i Nyköping för att sedan få skjuts tillbaka till Norrköping av Elis fantastiskt snälla mamma!
Efter att ha sagt hejdå till Eli så tog vi bilen till Motala för att på kvällen ha fest hemma hos Emma. Söndag tog jag ett lite tidigare tåg hem och var lagom trött när jag kom hem.
Har haft en helt fantastisk helg!
Stort grattis till din student Eli, du är så himla duktig och jag är så himla stolt över dig!
Senaste dagarna har det varit strålande sol och utomlandsvärme! Synd att man har jobbat… Men hoppas på lika fint imorgon! Började vid 10 idag så satt ute på balkongen och åt frukost i solen!
Helt plöstligt var det även juni och nu är det ganska fullt upp framöver! Nästa helg åker jag till Norrköping för Elis student, veckan efter det jobbar jag helg och veckan efter det är det midsommar och mina tyska vänner kommer!
Bara 41 dagar kvar så har jag semester i en hel månad – min första betalda semester!
Jobbhelg för min del och det känns inte som lördag idag, mer som en vanlig vardag.
Veckan har rullat på som vanligt förutom att Johan fyllde 22 i onsdags. Han orkade vakna med mig vid halv sex så blev lite snabbfirande innan jag åkte till jobbet. Efter jobbet åkte vi till Ryd för att fira honom och hans tvilling med deras familj. God mat och tårta! På väg hem svängde vi förbi mamma o pappa där diesel gladeligen hjälpte till att öppna Johans paket!
Fick lite spontant för mig att ut och springa igår. Ingen riktigt plan på hur långt utan tog min vanliga runda ner mot ölandsbron. 1000 knott senare så hade jag nästan kommit tillbaka hem, men fick för mig att jag åtminstone skulle springa så långt som jag sprang på wings for life, och när jag närmade mig dem kilometrarna så bestämde jag mig för en mil, och jag lyckades! På bättre tid än på wings for life OCH inte alls lika mycket träningsverk som jag fick då!
Första gången jag sprungit en mil så jag är jätte nöjd!
Wings For Life blev en otroligt rolig, spännande och prövande dag.
Ja herregud vilken dag det blev. Bilen hann ifatt mig innan jag kommit av bron, men jag är fruktansvärt nöjd ändå, speciellt eftersom jag tog mig över efteråt!
Dagens lopp var verkligen inte efter mina förutsättningar, 24 grader varmt, strålande solsken, ingen skugga och självklart knappt någon vind, med andra ord blev det väldigt tufft för mig som inte är van vid att springa i så varmt väder. En vätskekontroll efter 3 km och sedan var det 7 km till nästa.
Att ha en jagande mållinje var väldigt roligt faktiskt. Plötsligt hör jag någon ropa ”bilen kommer!!”, vänder mig om och ser den en bit bakom. Självklart ökar jag tempot ordentligt och tänker att nu ska jag springa allt jag orkar sista biten. Men bilen kom ju inte ikapp jätte fort och i slutet längtade jag efter att bilen skulle komma ikapp mig så jag kunde få sluta springa haha. Därefter gick/joggade jag sista biten av bron och blev på vägen intervjuad haha. Precis efter bron mötte mamma, pappa, Johan och Max mig!
7,78km tog bilen mig på. En siffra jag faktiskt är väldigt nöjd med även om mitt mål var att ta mig över bron innan. En molnigare/svalare dag och jag tror jag hade fixat det! Jag ger inte upp, nästa år så ska jag fixa det!
Ölandsbron var fylld med kö så jag och Johan höll hos på Öland. Blev en stor burgare på Hasses med glass till efterrätt och så avslutade vi med Amazing race i soffan! Kollade på webcams för att se när kön lugnat sig och vi vågade vid ca åtta försöka ta oss över. Självklart händer en olycka med 3 iblandade personbilar precis då och det blir totalstopp på bron åt alla håll. Det som i vanliga fall tar 15 min tog istället mer än en timme. Men jämför man med hur det varit tidigare under dagen klarade vi oss lindrigt haha! Och vi fick en vacker utsikt på solnedgången.
Rätt häftigt ändå – jag har sprungit från Kalmar till Öland.
Jag sprang i ”Team spring med Puma” med Mårten Nylen som ledare!
Snart uppe på toppen av högbrodelen!Mamma, Pappa, Johan och Max körde förbi mig på väg ner!Fanns inga muggar kvar så jag fick 2 liter cola för mig själv! Klagar inte 😉
Man mår som man förtjänar – träningsvärk som heter duga i hela benen och höfterna. Att gå i trappor eller ens sätta mig på toaletten är en stor bedrift haha! Okej, att bara gå normalt är ganska jobbigt hahaha…
Jag och Johan sov på Öland hos lillebror, så jag spenderade första timmarna på altanen och solade medan grabbarna spelade.
Diesel fick sedan följa med oss hem så vi tog en mysig promenad! Resten av kvällen blir lugn, har planerat lite inför resan i höst, är så taggad!
En arbetsdag kvar och sedan är det helg!
Johan och Diesel räddar en fjäril ur lekstugan (den på bilden under)
Manage Cookie Consent
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional
Alltid aktiv
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Alternativ
Den tekniska lagringen eller åtkomsten är nödvändig för det legitima syftet att lagra inställningar som inte efterfrågas av abonnenten eller användaren.
Statistics
Den tekniska lagringen eller åtkomsten som används uteslutande för statistiska ändamål.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.